Week 49-50 - Reisverslag uit Bremen, Duitsland van Tim Kaemper - WaarBenJij.nu Week 49-50 - Reisverslag uit Bremen, Duitsland van Tim Kaemper - WaarBenJij.nu

Week 49-50

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

10 December 2009 | Duitsland, Bremen

Ja ja, week 50 is ook bijna voorbij! Afgelopen weken leken weer zo kort als een paar dagen... De Kerstvakantie staat ook al voor de deur! Hoewel ik het geniet om hier in Duitsland te zijn, zie ik er ook weer naar uit om even thuis te zijn :) Het weer lijkt hier in de verste verten niet op winter of Kerstvakantie: regen, wind en donkere wolken. Vorige week leek de echte winter aan te breken, de weilanden en bomen waren prachtig wit door de vorst, maar dat zette niet door. Tot nu toe heb ik mijn schaatsen nog voor niks mee genomen naar Duitsland... de schaatsbaan is bijna bij mij voor de deur!
Met de studie in Oldenburg gaat het zover ook goed. Gisteren (woensdag) had ik met een andere studente een 'Referat' voor slavische taalwetenschap gehouden, dat als toets telt... en gehaald! Dus de eerste 7,5 punten van de 32 KP's zijn binnen :) Yes!!!
Met Russisch en Ukraïens zijn we gisteren met adjektiven en bijwoorden bezig.. die zijn lastig! Maar natuurlijk belangrijk om je goed uit te kunnen drukken. Het valt me de laatste tijd op, hoeveel Russen er in Bremen-Oldenburg wonen of studeren. Een paar keer per dag hoor ik in de trein, onderweg of waar dan ook mensen Russisch praten. Natuurlijk ga ik dan bij hun in de buurt zitten om te proberen te verstaan wat ze zeggen ;)
Aan het ROC waar ik mijn Lio waarschijnlijk ga doen, heet de contactpersoon... mevrouw Amarchanova! Ze achtervolgen me die Russen ;)
Mijn volgende les begint zo... dus tot de volgende keer! Tim
ps: Laatst was ik met een paar vrienden in het Universum, een soort museum in Bremen. Heb er een paar foto's van op de site gezet. Ook een paar van Bremen-binnenstad.

  • 10 December 2009 - 14:48

    Danielle:

    Hey Tim,

    het is volgens mij niet nodig om te vragen of alles goed gaat.. Volgens mij heb je het super naar je zin. ;)
    Gelijk heb je over de kerst enzo af en toe even naar huis is toch erg fijn. Leuke foto's trouwens. Het duurt niet zo lang meer en dan ben je alweer terug op het Windesheim, dan kunnen we mooi bijkletsen :)
    Ik ben een weekend bij Heleen K. geweest, die het ook super naar haar zin heeft en Münster is ook erg leuk...
    NOg veel plezier en ik lees wel hoe het verder met je gaat:) Tot snel!!

    Bussi Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Bremen

Bremen-Oldenburg

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2010

De laatste ronde.... : (

18 December 2009

Fijne Kerstvakantie!

10 December 2009

Week 49-50

30 November 2009

week 46-48

30 Oktober 2009

Week 43-45
Tim

Actief sinds 01 Okt. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 3733

Voorgaande reizen:

19 September 2009 - 31 Januari 2010

Bremen-Oldenburg

Landen bezocht: